Alle activiteiten tot 11 november gecanceld

Donderdag, 15 oktober 2020

Dinsdag 13 oktober heeft het kabinet verscherpte maatregelen aangekondigd om het aantal coronabesmettingen terug te dringen. Deze maatregelen gaan in op 14 oktober om 22.00 uur en gelden voor de duur van vier weken. De basisregels blijven hetzelfde: minimaal anderhalve meter afstand houden tot elkaar, zoveel mogelijk thuisblijven (zo min mogelijk reizen) en hygiƫneregels in acht nemen. De aangescherpte maatregelen betreffen ook de sportvisserij. Geen viswedstrijden De nieuwe maatregelen betekenen voor de sport dat iedereen vanaf achttien jaar alleen mag sporten op anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan vier personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan. Dit geldt ook voor alle viswedstrijden van lokaal tot landelijk. Sportvisserij Oost-Nederland cancelt voor de komende vier weken alle wedstrijden en de wedstrijdtoestemmingen die uitgegeven waren zijn per direct ingetrokken (tot en met 11 november). De organisatoren ontvangen hierover een bericht. In de komende vier weken wordt bekeken of er dit jaar nog (landelijke) viswedstrijden door kunnen gaan. Voor de jeugd tot achttien jaar gelden uitzonderingen: binnen verenigingsverband (dus niet tegen andere verenigingen) kunnen wel onderlinge viswedstrijdjes en andere activiteiten worden georganiseerd. Over sport en corona is meer te lezen op nocnsf.nl Voor Specifiek de prijzenwedstrijd van Sportvisserij Oost-Nederland betekend dit dat ook deze wedstrijd, gepland voor 17-10-2020, geen doorgang zal vinden. De deelnemers ontvangen hierover een bericht. Ook de geplande prijsuitreiking zal tot een nader te bepalen tijdstip worden verplaatst, hierover krijgt ter zijner tijd bericht.