Meer vispassen verkocht in 2019

Vrijdag, 21 februari 2020

Uit volgend stuk van Sportvisserij Nederland, wordt gesuggereerd dat veel van onze oosterburen in Nederland komen vissen omdat het vissen hier relatief zeer goedkoop is, echter vergeten ze dat er zeker zoveel zij het niet meer komen omdat ze in Duitsland een examen moeten doen om hun vispapieren te bemachtigen en velen daar niet in slagen omdat ze de taal niet beheersen.

In 2019 waren maar liefst 547.000 mensen lid van een bij Sportvisserij Nederland aangesloten hengelsportvereniging.
Dit betekent dat het aantal uitgegeven VISpassen met 19.000 (3,6%) steeg ten opzichte van 2018.
Daarmee verstevigt de georganiseerde sportvisserij haar plek als de tweede grootste sportbond van Nederland.

De belangrijkste aanjager van de groei was de verkoop van VISpassen aan buitenlandse sportvissers (ruim 67.000 leden). Van deze sportvistoeristen vormen de Duitsers de grootste en snelst groeiende groep (54.000 VISpashouders, 18.000 meer dan in 2018), met de Belgen als goede tweede (10.000 VISpashouders).Onze Oosterburen komen hier graag vissen vanwege het vele mooie water, de talrijke mogelijkheden die de relatief goedkope VISpas biedt en de kans om een bijzonder grote vis te vangen.

Met het project Fishing in Holland probeert Sportvisserij Nederland het sportvistoerisme te stimuleren, om zo de sociaal-economische component van de hengelsport steviger in de maatschappij te verankeren.